Atrybuty nofollow oraz noindex

Atrybutów tych używamy do poinformowania wyszukiwarek o nieprzenoszeniu mocy linka i nie podążaniu za linkiem oraz nieindeksowaniu (nieczytaniu) treści strony/podstrony.

Chciałbym tutaj wyraźnie podkreślić, że opisuję zagadnienie z punktu widzenia Użytkownika internetu, pomijając zupełnie zagadnienia związane z pozycjonowaniem, jak przenoszenie mocy TR i PR, itp...

Atrybut nofollow

Generalnie Google podobnie jak inne roboty sieciowe podąża za każdym napotkanym w sieci linkiem. Jest to bowiem podstawowa zasada sieci, wzajemne powiązanie stron.
Gdyby wszystkie strony były wartościowe nie byłoby problemu i potrzeby stosowania atrybutu nofollow. W sieci znajdują się jednak nie tylko wartościowe strony, lecz również o niskiej wartości merytorycznej, czasami wręcz zupełnie bezwartościowe jak np. zaplecza tworzone pod punkty swl. Są również strony służące wyłudzeniom informacji, oraz różnym celom przestępczym. Do takich stron nie powinniśmy linkować i w zasadzie tego nie robimy.

Są jednak sytuacje kiedy nie mamy wpływu na linkowanie, np. fora dyskusyjne. Ciężko bowiem było by moderować niewielkie forum dyskusyjne przez 24 godziny na dobę i sprawdzać jakie linki zamieszczają Użytkownicy. Byłoby to wręcz niemożliwe tym bardziej, że spamerzy nie robią tego ręcznie lecz używają do tego celu robotów działających non stop.

Czasami kupujemy lub sprzedajemy link (reklamę) na swojej stronie. Google i inne wyszukiwarki nie mają nic przeciwko temu oczekują jednak, że płatne linki i reklamy będą odpowiednio oznaczone.

Tutaj z pomocą przychodzi nam atrybut nofollow. Za jego pomocą możemy poinformować roboty, że dany link nie pochodzi od nas i nie bierzemy za niego odpowiedzialności. Atrybutem nofollow oznacza się również linki oraz reklamy płatne.


Atrybut nofollow stosuje się w kilku przypadkach:

Jeżeli chcemy zabronić robotom sieciowym wyszukiwania linków i podążania za nimi na całej stronie/podstronie, wtedy w sekcji head zamieszcza się kod:

 <meta name ="robots" content="nofollow">
Jeżeli chcemy/musimy zamieścić jakiś link na swojej stronie a nie chcemy aby roboty sieciowe przenosiły moc dalej, wtedy nadajemy mu atrybut nofollow w postaci:
 <a href="jakas-strona.html" rel="nofollow">zobacz inną stronę</a>

Atrybut noindex

Jeżeli z kolei chcemy zabronić robotom sieciowym indeksowania (czytania) całej treści strony/podstrony, np. logowania, rejestracji, itp..., wtedy używamy atrybutu noindex.

 <meta name ="robots" content="noindex">

Wtedy roboty sieciowe nie będą czytały tak oznaczonej strony/podstrony i nie będą uwzględniały jej w wynikach wyszukiwania.

Warto stosować te atrybuty bowiem Google oraz inne wyszukiwarki stosują zasadę złego sąsiedztwa. Jeżeli linkujesz czyli polecasz, świadomie lub nie, strony o niskiej wartości to tym samym obniżasz wartość swojej strony. Stosowanie tych atrybutów niejako zwalnia nas z odpowiedzialności za linkowanie i treść, "ubezpieczając" od kar powodujących obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Linki nofollow

Jeszcze nie tak dawno środowisko pozycjonerów było przekonane, że tylko linki follow są wartościowe z punktu widzenia pozycjonowania stron i warto je pozyskiwać. Ostatnio jednak okazuje się, że również linki nofollow mają pewną wartość dla strony i warto je mieć.

Przy okazji powraca problem dla administratorów for dyskusyjnych, do tej pory wystarczyło zadeklarować dla wszystkich linków w postach parametr nofollow i można było spać w miarę spokojnie bo spamerzy nie zawracali sobie głowy takim forum.

Teraz kiedy okazało się, że link to zawsze link nawet z nofollow, znów obserwuję zwiększone zainteresowanie forami dyskusyjnymi wszelkiego rodzaju robotów spamujących.

O innych zaletach linków nofollow nie będę tutaj wspominał bo to szeroki temat i chyba na osobny artykuł.

Ostatnia zmiana: 3.11.2012

Oferta pozycjonowania stron

Czy chciałbyś znacząco zwiększyć ilość użytkowników na swojej stronie?
Czy chciałbyś aby Twoją stronę odwiedzali w większości użytkownicy zainteresowani oferowanymi przez Ciebie usługami i produktami?
Jeżeli tak, to zapamiętaj magiczne słowa: Pozycjonowanie stron. » więcej

Kontakt

tel.: 531 253-970

e-mail: seo@dobry-pozycjoner.pl

» chcesz o coś zapytać?

pozycjonowanie stron kraków pozycjonowanie www
Wszelkie prawa autorskie do materiałów zastrzeżone. Niniejsza strona ma charakter wyłącznie informacyjny.